مطهری: اگر سعید مرتضوی سر کار برود، استیضاح مطرح می‌شود
نوشته شده توسط : brezzers
علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران

علی مطهری گفته است که برخی از استیضاح کنندگان "فریب" خوردند و "خام" شدند

علی مطهری، نماینده مجلس ایران بار دیگر بر استیضاح وزیر کار در صورت باقی ماندن سعید مرتضوی در ریاست صندوق تامین اجتماعی تاکید کرده است.

وزیر کار ایران قرار بود روز یکشنبه به دلیل سپردن مدیریت این صندوق به آقای مرتضوی استیضاح شود، اما غلامعلی حداد عادل و احمد توکلی از نمایندگان مجلس، پیش از آغاز استیضاح، به نمایندگان گفتند که آقای مرتضوی قول داده که از سمت خود کناره گیری کند.

پس از این بود که نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح، امضای خود را پس گرفتند و استیضاح از دستور کار مجلس خارج شد. اما رسانه های دولتی ایران بلافاصله از قول محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری که برای شرکت در جلسه استیضاح و دفاع از وزیر راه به مجلس رفته بود، نقل کردند که دولت هیچ قولی در مورد استعفای آقای مرتضوی به مجلس نداده است.

نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند، انتصاب آقای مرتضوی را "بر خلاف مصالح کشور و معارض قانون و آسیب زننده به منافع ۳۳ میلیون کارگر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان" می دانستند.

آقای مطهری امروز ۲۹ فروردین به خبرنگاران گفته است که خبرهای مختلفی در مورد سعید مرتضوی وجود دارد.

او گفت که اگر آقای مرتضوی سر کار خود حضور یافته باشد، جا دارد استیضاح وزیر کار دوباره مطرح شود.

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی گفته است که آقای مرتضوی به این سازمان نرفته و به زودی سرپرست جدید آن مشخص خواهد شد.

این منبع گفته است با وجود این که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نشده، اما او بر کناره گیری خود تاکید می‌کند.

خبرگزاری فارس در حالی به نقل از منبع خود بر "قول شرف" سعید مرتضوی برای کناره گیری تاکید کرده که حسن ضابطی، مشاور فرهنگی و رسانه ای صندوق تامین اجتماعی، روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران-ایسنا، "قول شرف" سعید مرتضوی در این خصوص را کذب خوانده و گفته بود این گونه الفاظ برای "فضاسازی سیاسی" مطرح می‌شود.

تاکید بر استیضاح

سعید مرتضوی

انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی انتقادهای گسترده‌ای را در میان نمایندگان به دنبال داشت

علی مطهری با بیان این که هنوز به طور قانونی، فرصت برای استیضاح وزیر کار در مجلس هشتم وجود دارد، گفته است که علت طرح مساله استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوع رفتار و عملکرد سعید مرتضوی در مسئولیت‌های گذشته او بوده و این سئوال را مطرح کرده که "چطور استیضاح کنندگان به قول او اعتماد کردند؟"

او گفته است برخی از استیضاح کنندگان، "فریب" خوردند و "خام" شدند.

پس از انتخابات سال ۸۸ ریاست جمهوری و وقایع بازداشتگاه کهریزک که به کشته شدن تعدادی از معترضان بازداشت شده انجامید، سعید مرتضوی، که دادستان تهران بود، از سمت خود برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت.

دولت آقای احمدی نژاد او را ابتدا به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سپس به ریاست صندوق تأمین اجتماعی منصوب کرد.

این انتصاب انتقادهای گسترده‌ای را در میان نمایندگان به دنبال داشت.

محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز شنبه این هفته، دولت محمود احمدی نژاد را متهم کرده بود که با ایجاد "چالش‌های" جدید، درصدد فرار از پاسخگویی است.

آقای دهقان در باره انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفته بود: "این فرد شایستگی هیچ مسئولیتی را ندارد و نباید در پست های کلیدی و مهم قرار گیرد."





:: برچسب‌ها: کودک , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: